autoryzowany przedstawiciel
na rynek Polski

NSK światowym liderem w produkcji instrumentów stomatologicznych

Koncern Nakanishi Seisakusho został założony przez Keiichi Nakanishi w 1930 roku w Tokio i od samego początku swojego istnienia zajmuje się produkcją sprzętu dla stomatologii. Firma powstała pierwotnie w celu produkcji i sprzedaży kątnic stomatologicznych. Swoją obecną nazwę – NSK Nakanishi – nosi od 1953 roku. W 1970 roku firma rozszerzyła swoją działalność na produkcję turbin. Obecnie dostarcza szeroką gamę produktów w zakresie stomatologii. W tym roku koncern obchodzi swoją okrągłą, 88. rocznicę powstania. Dlaczego okrągłą? W japońskiej tradycji cyfra 8 ma szczególne znaczenie, a 88. to tak, jak 100. rocznica w kulturze europejskiej. NSK jest firmą w pełni i w tradycyjnym rozumieniu japońską, co ma potężny wpływ na każdy obszar jej działalności. Tu nie ma miejsca na kompromisy czy zgody na obniżanie standardów. Nie zysk jest najważniejszy, a dostarczanie jakości, podpisywanej nazwiskiem rodziny Nakanishi, której już piąte pokolenie zarządza firmą. Mimo swej obecnej wielkości i globalnego zasięgu, NSK od pokoleń pozostaje firmą rodzinną, co sprawia, że jakość wyrobów, poziom usług i troska o klientów są jej głównymi celami strategicznymi. 

Agresywny marketing zagraniczny NSK od lat 60. XX wieku doprowadził do tego, że firma zaczęła działać na arenie międzynarodowej. W ostatnich latach NSK podjęło szereg działań w zakresie rozwoju rozpoznawalności marki NSK jako wiodącej w branży stomatologicznej. NSK to obecnie globalna marka, której silne strony to bogaty asortyment produktów, wyrafinowane wzornictwo, wysoka jakość, rozbudowana globalna sieć sprzedaży i obsługi klienta. Misja firmy NSK brzmi: „Przyczynianie się do dobrego samopoczucia i dobrobytu społeczności poprzez kreatywność, rozwijając relacje globalnie”.

NSK jest firmą w pełni i w tradycyjnym rozumieniu japońską, co ma potężny wpływ na każdy obszar jej działalności. Tam nie ma miejsca na kompromisy, zgody na obniżanie jakości oraz standardów. Nie zysk jest najważniejszy, a dostarczanie jakości, podpisywanej od niemal 100 lat nazwiskiem rodziny Nakanishi, której już piąte pokolenie zarządza firmą. Mimo swej obecnej wielkości i globalnego zasięgu, NSK od pokoleń pozostaje firmą rodzinną, co sprawia, że jakość wyrobów, poziom usług i troska o klientów są jej głównymi celami strategicznymi. Wartości te podziela łódzka firma Makromed, która od ponad 20 lat jest autoryzowanym przedstawicielem koncernu na Polskę.


Innowacje w produktach

NSK jest przede wszystkim liderem w produkcji instrumentów wysokoobrotowych. Obecnie są to dwie główne serie produktowe: Ti-Max Z (klasa premium) oraz S-Max M (klasa advanced). Jako pierwszy producent na świecie wprowadził do masowej produkcji końcówki z korpusami wykonanymi z tytanu. Takie korpusy są praktycznie niezniszczalne i o kilkadziesiąt procent lżejsze, niż te wykonanie ze stali nierdzewnej. NSK jest również liderem w produkcji turbin powietrznych ze swoim oryginalnym, opatentowanym, zintegrowanym kartridżem (rotorem), którego unikalna konstrukcja zapewnia pracę cichą i bez wibracji oraz dłuższą żywotność.

Stomatologia przechodzi obecnie znaczne zmiany, obejmujące między innymi zwiększoną świadomość profilaktyki, a także rozszerzenie nowych koncepcji medycznych, takich jak minimalna interwencja i rosnąca popularność leczenia implantologicznego. NSK dostrzega te zmiany. Reaguje poprzez rozszerzanie linii produktowej „oral higene” – od skalerów ultradźwiękowych VARIOS oraz piaskarek Prophy-Mate i Perio-Mate, aż po najnowsze urządzenie Varios Combi Pro – wolnostojące zintegrowane urządzenie do skalingu i piaskowania. Również seria urządzeń do chirurgii i implantologii stale się poszerza – obecnie dwa główne urządzenia to unit implantologiczny Surgic Pro oraz piezoelektryczne urządzenie do chirurgii Variosurg3.


Dbałość o jakość i środowisko

„Jakość jest tworzona poprzez procesy” – tak brzmi podstawowa filozofia tworzenia produktów, którą firma NSK stosuje od chwili jej powstania. Nacisk firmy NSK na kontrolę jakości można zauważyć choćby w tym, że ponad 85% z ponad 17 000 części jest produkowanych we własnych fabrykach. U podstaw tego stoi przekonanie, że jakość produktów końcowych jest gwarantowana przez linię produkcyjną. Nowoczesne maszyny są wprowadzane w każdym procesie w odpowiednim czasie, a działania udoskonalające są prowadzone w miejscach produkcji, dzięki czemu zachowana jest wiodąca w branży konkurencyjność kosztowa. Firma NSK sama zajmuje się produkcją linii produkcyjnych, a pracownicy doskonalą swoje umiejętności każdego dnia.

W czasach, gdy problemy środowiskowe są znaczącymi problemami globalnymi, NSK opracował kompleksowy program, mający na celu zmniejszenie obciążeń środowiskowych, jako firmy produkującej instrumenty medyczne ściśle związane z ludzkim zdrowiem.

W styczniu 1999 roku firma uzyskała certyfikat ISO 14001, który jest światową normą dla systemów zarządzania środowiskiem. Całkowicie zlikwidowano stosowanie chemikaliów obciążających środowisko, takich jak chlorofluorowęglowodory. Warto choćby wspomnieć, że osiągnięto również imponujący współczynnik recyklingu, wynoszący 97% w przypadku oleju, który przeznaczony jest w główniej mierze do cięcia metali, dzięki wprowadzeniu kompletnego systemu jego recyklingu. NSK zapewnia zgodność swojej produkcji z „dyrektywą RoHS”, ograniczającą stosowanie określonych niebezpiecznych substancji w sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.


NSK w Europie

Produkty ze znaczkiem NSK są znane w ponad 130 krajach, gdzie wysoka jakość i niezawodność są cenione. NSK uzyskuje około 75% swoich przychodów ze sprzedaży zagranicznej i weszła na silnie konkurencyjny światowy rynek. Aby rozwijać się jako marka globalna, NSK posiada obecnie spółki-córki, fabryki, centra logistyczne w 12 krajach na całym świecie.

Na trudnym i wymagającym rynku europejskim, gdzie firma NSK konkuruje z wszystkimi czołowymi producentami instrumentów dentystycznych, założona została w 2003 roku spółka-córka NSK Europe GmbH w Frankfurcie w Niemczech, a także SASK SA w Paryżu we Francji (2005 r.) i NSK United Kingdom Ltd w Londynie w Wielkiej Brytanii (2007 r.). Te bezpośrednie operacje regionalne oferują wymierne korzyści wynikające między innymi z krótszych terminów dostaw. Dzięki tym inwestycjom osiągnięto w ostatnich latach bardzo wysokie wzrosty sprzedaży oraz wskaźników rozpoznawalności i lojalności wobec marki. Wyniki te osiągnięto również dzięki wzmacnianiu partnerstwa ze sprawdzonymi autoryzowanymi przedstawicielami, takimi jak firma Makromed na polskim rynku.